Щити силового управління (MCC)

ОБЛАСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ ТА ОПИС MCC

Завдання управління електроприводами є невід’ємною частиною будь-якого сучасного виробництва. Жоден технологічний процес не обходиться без застосування електроприводів, які виконують величезну різноманітність технологічних завдань, включаючи обертання та переміщення механізмів з регульованими швидкістю і зусиллям, створення напору і перекачування рідин і газів, підйом вантажів і безліч інших завдань. Саме тому шафи керування електроприводами (англ. MCC – Motor Control Center) повсюдно поширені у всіх галузях промисловості: переробної, металургії, машинобудуванні, нафтопереробці, теплоенергетиці, комунальному господарстві тощо.
Широке впровадження електроприводів і дедалі зростаючі вимоги до їх статичних та динамічних характеристик пред’являють підвищені вимоги до технічних рішень, які застосовуються при виконанні щитів MCC.
Від цих рішень залежать:
  • Термін служби електроприводу
  • Стабільність його роботи
  • Точність регулювання і, як наслідок, якість продукції, що випускається
  • Своєчасне відключення, яке допоможе запобігти виходу з ладу електроапаратури та самого електроприводу в разі виникнення аварійної ситуації
  • Засоби діагностики робочих параметрів приводу (напруга, струм, момент та ін.)
  • Зручність управління і безпечна експлуатація щита управління
  • Можливість безпечного ремонту, заміни, відключення або підключення обладнання без зупинки технологічного циклу

РІШЕННЯ ВІД «КОНЦЕРН «КСІМЕКС»

Наша компанія вирішує найскладніші завдання для конкретного замовника в будь-яких галузях промисловості завдяки таким конструктивам як Okken, Spacial і Prisma від наших партнерів Schneider Electric (детальніше див. «Щити силового розподілу на струми до 7300А»).

Щити силового управління являють собою частину загальної системи управління технологічним процесом підприємства.
Пропонуючи своїм клієнтам в доповнення до щитів ЩСУ щити автоматизації і Scada-системи, ми успішно реалізуємо комплексні проекти автоматизації і електропостачання промислових підприємств в цілому.

До впровадження модульної конструкції щитів з викатними комірками розміщення елементів управління виконувалося на монтажній панелі.

Це рішення застосовувалося протягом тривалого часу, але мало ряд істотних недоліків:

  • Небезпечна експлуатація щита. При тестуванні роботи апаратури одного з споживачів існує ризик дотику до комутаційної апаратури іншого механізму, яка знаходиться під напругою
  • Для заміни непрацюючих елементів управління необхідно відключати напругу від усього щита управління. Таким чином, необхідно відключати всі механізми, які живляться від даного щита, тобто зупиняти технологічний процес
  • Немає можливості протестувати роботу схеми управління механізму всіх комутаційних апаратів, не включаючи при цьому безпосередньо сам електропривод

Сучасні тенденції реалізації щитового обладнання, зокрема, конструктивне рішення Okken від Schneider Electric дозволяють реалізувати модульне виконання конструкції щита з викатними комірками, в кожній з яких розміщені елементи комутаційної апаратури кожним окремо взятим електроприводом.

Уніфікована система несучих конструкцій та збірних шин дозволяє створювати щити як з заднім, так і з переднім приєднанням, забезпечуючи при цьому оптимальний рівень доступу. Різні типи відхідних ліній можуть комбінуватися в тій самій колоні або в одному щиті. Крім того, можна комбінувати розподільні відходні лінії і відхідні лінії управління електродвигуном.

OKKEN MCC

Застосування Okken для щитів МСС

Своїм клієнтам ми пропонуємо використовувати конструктив Okken для реалізації щитів MCC. Щити MCC з використанням Okken дозволяють забезпечити:
унификация и блочность

Уніфікація і блочність

Викатний елемент у вигляді ящика(комірки) з елементами контролю та управління на передній панелі дозволяє створити функціональний блок, який може встановлюватися в положення “Вкачено / Випробування / Викачено / Вилучено”.

Комірки о однакової потужності та з однаковою схемою управління можуть бути вилучені і замінені без відключення живлення.

безопасность

Безпека

Безпека в роботі забезпечується за допомогою механічного пристрою, який блокує виконання операцій при включеному положенні. У положеннях “Випробування” і “Викачено” підтримується ступінь захисту IP2X. Заборона доступу можлива у всіх положеннях за допомогою блокування трьома навісними замками.
подключение и фиксация

Підключення і фіксація

Розподільні збірні шини розташовані в обгородженому відсіку позаду зони комутаційної апаратури і складаються з шин товщиною 10 мм, перетин і кількість яких залежать від струму, що протікає в комірці. Приєднання функціональних блоків до струмів до 630 А виконується без свердління отворів, за допомогою затискних з’єднань. Доступ до збірних шин захищений спереду ізолюючими ґратами IP2X.
сервисные положения ячеек

Сервісні положення комірок

Положення «Комірка приєднана»: приєднані і силові, і допоміжні ланцюги. Положення «Тест»: приєднані тільки допоміжні ланцюги, можна виконувати перевірку функціонування. Положення «Комірка від’єднана»: силові і допоміжні ланцюги від’єднані. Всі положення можна зафіксувати навісним замком (3 шт.)

скользящие колодки цепей управления

«Ковзаючі» колодки ланцюгів управління

Клемні колодки ланцюгів управління мають ковзаючі контакти, до яких приєднуються вторинні ланцюги, і служать для реалізації положення “Тест” комірки: силові ланцюги розімкнуті, вторинні – замкнуті. При викочуванні комірки рухома частина колодок механічно захищена.

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ЩИТИ MCC (iMCC)

Такі пристрої як програмовані логічні контролери, багатофункціональні реле захисту та управління двигуном, при включенні їх до складу щитів MCC дозволяють побудувати «інтелектуальні» щити управління двигунами iMCC (intelligent Motor Control Center).

 

Щит управління двигуном (MCC) називають інтелектуальним (iMCC), коли його основні функції управління пов’язані з ПЛК таким чином, що програмований логічний контролер здатний самостійно отримувати і аналізувати інформацію про стан двигуна і надавати керуючий вплив на компоненти його живлення.

Основні переваги iМСС:

  • Поліпшується загальна ефективність реалізації, скорочується час монтажу на місці установки і час налаштування
  • Скорочується час введення в експлуатацію: швидше стає зрозумілим весь процес, швидше виявляються і виправляються помилки, полегшується рішення проблем в процесі пуско-налагодження
  • Поліпшується захист двигуна: більш точні датчики, більш точні моделі двигуна, прозорість зміни параметрів захисту
  • Скорочується час простою: сигналізація по АПС перед розчеплення, детальна інформація про причини розчеплення, статистична інформація
  • Скорочується вартість експлуатації: менше час простою, швидше усуваються несправності, скорочується необхідний резерв запчастин, статистика відмов допомагає організувати ефективне профілактичне обслуговування

Компанія «Ксімекс» реалізує дані рішення в будь-якому необхідному виконанні, виходячи з потреб клієнта.

 

Додаючи в звичайні щити MCC багатофункціональні інтелектуальні реле захисту двигунів (наприклад, Tesys T Schneider Electric –скачать pdf) замість звичайних теплових реле дозволяє отримати ….

Численні захисні функції:

  • реле контролю напруги
  • реле контролю фаз
  • реле контролю ізоляції
  • реле контролю струмів
  • реле контролю струмів витоку
  • реле теплове
  • реле термісторне
  • реле автоматичного повторного включення з витримками часу

а також додаткові функції:

  • термінал місцевого управління
  • вимірювання струмів, напруги, частоти
  • вимірювання потужності
  • вимірювання cosφ
  • вимірювання струмів витоку
  • статистичні функції
  • журнал аварій
  • функції діагностики
  • сервісні дані (час роботи двигуна, час останнього пуску та ін.)
  • інтеграція в системи автоматизації (Modbus, CANopen, Profibus DP, Ethernet TCP / IP)
  • (Modbus, CANopen, Profibus DP, Ethernet TCP/IP)
Додаючи в звичайний щит MCC програмований логічний контролер (наприклад, Modicon Schneider Electric –завантажити pdf), ми отримуємо можливості:
  • керувати групами приводів
  • здійснювати функції резервування та/ або каскадування
  • виконувати збір даних про стан приводів
  • здійснювати зв'язок з системами «верхнього рівня» (центральні ПЛК, SCADA-системи)
  • та ін.